Скрипторий: Spellshot (guns & gears) - pf2.ru
Войти

Скрипторий: Archetype - spellshot (guns & gears)

Назад к списку всех объектов Guns & Gears
Как это работает Это страница объекта Скриптория, в первой части показан ее статус и вывод оригинального объекта.
Объект может иметь следующие статусы: Нет перевода, В работе, На проверке и Переведено.
  • Если объект в статусе "Нет перевода", то любой зарегистрированный пользователь может взять этот объект себе в работу - тогда для него откроется вторая часть этой страницы с редактором. Обратите внимание, что текст объекта представлен в виде HTML текста. Вам не нужно умение писать html код, но самое минимальное умение его читать - да.
    После того как вы взялись за перевод этот объект закрепляется за вами на 3 дня. Если в течение этого времени вы не отправите свой перевод, то статус объекта скинется обратно в "Нет перевода" и он снова станет доступен для других пользователей.
    Одновременно один пользователь не может иметь в работе более 5 объектов (объекты "На проверке" не учитываются), это количество считается по всем источникам в Скриптории.
  • Если вы взялись за перевод, то объект получит статус "В работе" и откроет для вас редактор полей этого объекта, подробная информация будет внутри этого раздела (там много).
  • После отправки перевода объект перейдёт в статус "На проверке". Администратор проверит перевод, внесёт коррективы при необходимости и утвердит перевод. Если всё очень плохо, то перевод будет отклонён.
  • Если объект в статусе "Переведено", то одобренный перевод будет отображен на этой странице, а сам Источник станет на шаг ближе к завершению. Когда Источник будет завершен и размещён в общей базе данных, автор перевода будет указан на сайте на странице этого объекта как пользователь, предоставивший перевод.

СТАТУС:

НЕТ ПЕРЕВОДА

Archetype - spellshot (guns & gears)

Spellshot
Archetype
Source Guns & Gears
Spellshots aren't ordinary gunslingers. They come from a tradition of ancient secrets and principles, which they temper with modern innovation and perspective. Spellshots combine magical power into the art of gunplay to create a distinct and mystical way known only to spellshots, enigmatic and unavailable to other gunslingers in the world at large. The first to identify themselves as spellshots tied their magical traditions to the history of the Star Code and the Crowned Regents in Arcadia. Ancient, reclusive crafters known as the Crowned Regents created star guns, the legendary magical firearms that shot white-hot blasts of energy. Wielders of star guns became bound together by the Star Code—a set of cultural expectations that defined how one should behave while using these powerful weapons. You can find more information about star guns, the Crowned Regents, and the Star Code in Guns & Gears.
Most spellshots continue to come from Arcadia, as the stories describing the relevant skills and training to become one have been passed down over the generations. Many gunslingers who grow up in this region hear of these tales early in their lives, and they develop the techniques to channel magical energy through their firearms in imitation of the Regents' arcane methods. While Arcadia is home to the vast majority of the world's spellshots, the techniques have slowly spread to other regions. However, spellshots remain particularly rare in the Inner Sea region due to the unique history of guns there and their connection to the Grand Duchy of Alkenstar, which exists in a magic-dead region of the Mana Wastes.

Way Of The Spellshot (1st)

You've learned the intricacies of magic and technology, blending the two together with deadly results. You combine a knowledge of arcane theories with a strong connection to your chosen weapon that allows you to manifest unique effects, though your knowledge doesn't extend as far as actual spellcasting. You can imbue energy into your weapon and conjure bullets from thin air. As you progress, you eventually learn to phase bullets through walls or even to teleport yourself along the path of your bullets. You must select Spellshot Dedication as your 2nd-level class feat.
Prerequisites: You must be a gunslinger.
Spellshot Adjustments: Instead of choosing a way from the options listed in the gunslinger class, you have the way of the spellshot. It has the following way skill, slinger's reload, and deeds. You gain these abilities at the same levels as normal for the class. You use Intelligence for your class DC.
Way Skill Arcana
Slinger's Reload Thoughtful Reload
Deeds Initial Energy Shot; Advanced Recall Ammunition; Greater Dispelling Bullet

Slinger's Reload

Initial Deed

Advanced Deed 9th

Greater Deed 15th

Additional Feats

Source Player Core
Some archetypes include a list of “Additional Feats” that appear in other sources. The list includes each feat's level, which might be different than normal when gained from the archetype. You can take the feat as an archetype feat of that level, meaning it counts toward the number of feats required by the archetype's dedication feat. When selected this way, a feat that normally has a class's trait (such as the fighter trait) doesn't have that class trait.
Click here for the full rules on Additional Feats.